Logo Ondernemer2 Ondernemer2

AANPAK

Het opzetten van een beheersplan voor een bedrijf omvat vele stappen: opstellen van de strategie, deze strategie in praktijk omzetten doorheen het hele bedrijf, definiëren van KPI's, het evalueren van KPI's, procesanalyse, procesoptimalisatie, coaching van personeel, evaluatie van personeel, opstellen commercieel plan, uitvoering en opvolging van het commercieel plan,... omdat elk bedrijf zijn eigen verhaal heeft, zich in een fase bevindt die niet zwart wit is, een verschillende stijl heeft, heeft de ene stap voorrang op de andere. Er zijn regels van de kunst maar theorie is vaak makkelijker dan de praktijk!

Ondernemer2 kiest voor de pragmatische aanpak, niet de theoretische. Persoonlijke gesprekken, meevolgen in het proces, op de werkvloer, bij de klanten is de enige manier om het juiste beeld te vormen van een bedrijf. Hierna volgt een persoonlijk gesprek met de ondernemer/management om de doelen te stellen om het bedrijf zuurstof te geven. Na het stellen van de doelen wordt een plan van aanpak opgemaakt waarin vooral de medewerkers van het bedrijf worden betrokken. Enkel als er betrokkenheid is is er kans op succes, zoniet, is het een plan die nooit zal leven en vroeg of laat in de hoek zal belanden...

"De kennis van de wereld kan je alleen verwerven in de wereld, en niet in een studeerkamer..."

Lord Chesterfield

1694-1773

Copyright © 2013 Ondernemer2